הרה"ק רבי שלמה מזוועהיל זי"ע ייעץ לאחד שהתלונן לפניו שהוא לקוי במידת הכעס והוא מתרגז על כל דבר, שילך להתפלל בבית הכנסת קארלין ויתפלל כמנהגם ויוציא כל מרצו בצעקה בתפילה ועל ידי כך לא יבוא עוד לכעס. ועצה זו כבר יעץ הרה"ק רבי פנחס מקוריץ זי"ע, שמי שיש לו מידה זו יתפלל בקול ובהתלהבות ושם יוציא רתיחתו ותבערת דמו. (המבשר תורני)
*
הגאון הצדיק רבי בנימין ראבינאוויטץ זצוק"ל היה מייעץ עצה נפלאה (ופשוטה) להתרפא ממידת הכעס: להיזהר בעת האוכל ללעוס היטב היטב את מה שאוכלים.
והסביר ביאור פעולת העצה, והוא: כי בכדי שיהיה האוכל מוכן עבור המעיים לעכלם ולעבדם כראוי, ברא הקב"ה לאדם שיניים טוחנות שילעסו ויטחנו היטב את האוכל (ובפרט אוכל קשה), ובנוסף לכך הפליא ה' לעשות כי בעת הלעיסה מפריש הלשון רוק מיוחד המכיל אנזימים העוזרים לפירוק המאכל, ורק כך כאשר האוכל טחון היטב וכראוי לפני הבליעה, המעיים יכולים לעשות פעולתם כראוי ובנחת לחלק לכל האברים האוכל המינרלים והוויטמינים הצריכים להם וכו'. אבל כאשר אין לועסים את האוכל מספיק ונשאר האוכל לא טחון כראוי וגם אין בהם הכוח מספיק של הרוק, הלא אין לאברים הפנימיים הכוח של השיניים, והם צריכים לעבוד הרבה יותר מכוחם, ומזה נעשה האדם עצבני ואינו יודע מה נעשה אתן ולמה הוא כ"כ עצבני. אך כאשר ייזהר אדם ללעוס היטב, אזי עד שבוע שבועיים יסור כשבעים-שבעים וחמישה אחוז מהעצבנות, ויישאר רק חלק הכעס שיש לו בטבעו, וזה תלוי כל א' כפי טבעו, יש שנשאר 30 אחוז, יש שנשאר להם 25 אחוז ויש שנשאר רק 20 אחוז (ועל זה קל הרבה יותר להתגבר).
ופעם אמר גם שמי שנזהר בזה ללעוס היטב כנ"ל, אזי כשירצה לעמול על עצמו ולשבר מידת הכעס שלו אזי זה קל לו הדבר הרבה (ונתן הסבר לדבר). [ובאמת גם ללא עניין הכעס ועצבנות, פשוט בכדי להיות בריא צריכים (לעשות כפי שברא אותנו הבורא ו)ללעוס היטב את מה שאוכלים. ואופן הלעיסה הנכונה כבר פירש הרב יחזקאל אסחייק בטוב טעם ודעת, בספריו הנחוצים והמועילים]. (סגולות חכמי וצדיקי דור אחרון [כת"י]; הובא בהמבשר תורני)
*
שאלו את מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל: אחד כל הזמן כועס, האם לפנות לטיפול? מרן השיב: שילמד מסכת מנחות וינוח הכעס (דברי שיח – מרשימות אחד מבני המשפחה)