הלימוד מהקורבנות
לקראת תחילת חומש ויקרא, עתידה להתפרסם סדרת מאמרים בנושא תכלית ומהות הקורבנות רמת המסר שלהם לחיים. ניתן לקבל את המאמרים בחינם במייל: [email protected]
בברכה
הכרת הטוב
בשב"ק פר' יתרו נלב"ע בירושלים רבי אלתר יכנעס ז"ל המוכר בציבור כ"רבי אלתר". שמעתי מחבר המשמש כמלמד בחיידר. שכמו רבים הצטער לשמוע בשורה זו למרות שלא הכירו אישית, ואז חשב – הרי יש לי הכרת הטוב על השירים והסיפורים מלאי החך ויראת שמים. וכהכרת הטוב הוא השמיע בכיתתו את הדיסק "רבי אלתר והמיליונרים" המחזק את עניית "אמן" בצורה מרתקת ומושכת מלווה בשירים כדרכו בקודש. והכריז על מבצע "אמנים" לעילוי נשמתו – ובכך יגמול עמו מעט מהכרת הטוב שחייבים לו – כששמעתי את הרעיון אמרתי לשתף בו את הציבור כי כל אחד יכול להכיר טובה למי שכולנו גדלנו על שיריו המעוררים והמחזקים.
ח.ש. אשדוד
גמ"ח וייז
גמח וייז חדש ברמות בירושלים, למכשירי ניווט כשרים בלבד! 0527692080
מידע רפואי בלילה
גמ"ח מידע רפואי בסיסי בשעות הלילה, אפשר לנסות בין 10 בלילה ל- 5 בבוקר בלבד (זה לא מפריע), כמו כן גמ"ח תרופות בקרית ספר (ליד זכרון משה) בשעות הנ"ל. 0533174186 (מספר הטלפון מופיע גם בחלק ממדריכי הטלפון בסווג גמ"ח תרופות).
בברכת והסירותי
"גלגלי-ההצלה" לילד מתקשה בקשב ובריכוז!
כמחנך בכיתה א' הנני מבקש לעורר שוב את ההורים שיש להם תפקיד ושליחות שהילד מתקשה בכיתה בתחומי קשב וריכוז, או הפרעות התנהגות וכד'. בכל פעם מחדש כשילד כזה זכה שהוריו ישימו לנגד עיניהם רק את הילד ואת הצלחתו והתקדמותו בלי להתבלבל מכל מיני שיקולים של מה יאמרו וכדו', והולכים לאבחון ולטיפול רציני (שמתאפשר ב"ה בחינם בגיל צעיר ע"י קופות החולים) אנו רואים פשוט ילד נולד מחדש!!!
וכל כך מאכזב וכואב כשילד מתמודד בכיתה ויושב בין כולם כשהוא לא מסוגל לקלוט את הנלמד ומסתכסך עם חבריו ורבותיו. דבר שגורר גם קשיים רגשיים נוספים ומיותרים, מריבות וחיכוכים, פגיעות בגוף ובנפש, עונשים והרחקות. אכזבות ומשקעים.
והרי לבסוף הילד יגיע לנקודת אין מוצא בגיל יותר בוגר, ואז לא תהיה להורים כל ברירה, וכמעט כל אלה בסוף – מקבלים טיפול רציני ונקודתי שזקוקים לך. אבל אז כבר עבר זמן רב והתבזבז חלק ניכר בחייו, כשבעיות אחרות הצטרפו אליו שכלל לא היו אמורות להיות! וכמה עגמ"נ למלמדים, להורים, ולחברים שעברו אתו את כל השנים המבוזבזות האלו, למה? מי יפצה אותם? ועכשיו כבר הרבה יותר קשה רגשית ונפשית לילד הבוגר להתחיל טיפול ואבחונים, ואי אפשר להחליק אצלו את המהלך הטיפולי כמו אצל ילד רך בשנים.
ובכל פעם מחדש כשבכיתתי ילד אחד נוסף למעגל הילדים שאובחנו וטופלו כראוי, והשמחה שלו בהצלחתו מרקיעה שחקים, וההורים והמחנכים מרוצים ומלאי סיפוק על השינוי המבורך, וכמה נפלא שה' ברא בעולמנו שיש יכולת להציל ילדים ולהוציאם ממעגל הסבוך והקשה לדרך הסלולה והמאירה, אני מרגיש צביטה כואבת בלב: למה לילד אחר לא מגיע, ומונעים ממנו את האפשרות, ומי מונע ממנו? האנשים שדואגים לטובתו! אתמהה.
י.ש.ל.
(מתוך 'רשות הרבים' – יתד נאמן, מדורים – המודיע, י"א אד"א תשפ"ד)