ברוך ה', יש לי עיסוקים רבים ומגוונים. החל מ'דפס ראשי' בדפוס "קונטרול פי", דרך תפקידי ניהול בעמותת 'משביע לכל חי' האחראית על חלוקת אוכל למשפחות רווחה במגזר הדתי, ותפקידי ניהול ב'מינהלת קבר יוסף' האחראית על המקומות הקדושים ביו"ש, ועד ניהול פרויקטים שונים, כמו לקיחת חלק בניהול ציון הרשב"י במירון בל"ג בעומר האחרון, ועוד כמה פרויקטים נלווים.
רשימה מרשימה, נלך אחד אחד. נתחיל עם הדפוס, מה התפקיד שלך שם, והאם הסמארטפון יכול היה לבוא לידי שימוש?
מדובר בדפוס דיגיטלי גדול בעיר ירושלים בשם "קונטרול פי". אני משמש כמנהל המקצועי של אגף ההדפסות. במקום יש מאות עבודות ועשרות לקוחות ביום.
כל הפעילות נעשית דרך המייל בלבד. גם הצעות מחיר ללקוחות נשלחות אך ורק דרך המייל. אני רוצה לציין כי לפי הניסיון שלי בשנים האחרונות, הוואטסאפ זה ממש לא שיטת עבודה, במייל זה עובד יותר מסודר, יותר אמין. וברוך ה', כשאין מכשיר אז כשאתה מסיים את העבודה, אז סיימת!… אתה לא סוחב איתך את העבודה אל תוך הבית!
ולגבי מנהלת קבר יוסף, מה כוללת העבודה שם, ואיך הדברים מתנהלים?
מדובר בגוף האחראי על כל קברי הצדיקים אשר זקוקים לצורך ההגעה אליהם, לתאם את הדברים מול הגורמים הביטחוניים. זה כולל את מערת המכפלה, קבר יוסף, קבר יהושע בן נון, כלב בן יפונה ועוד. אנחנו גם מטפלים בעניין של התיאום וגם מארגנים את כל הנסיעה, כולל הפרסום, הזמנת אוטובוסים, וכל הצרכים הנלווים מהחל ועד כלה.
במנהלת יש כעשרים איש הפועלים בתחומים השונים, והצבא והמשטרה היו מעוניינים להתנהל מול אנשי המנהלת בוואטסאפ. מה גם שצריך להיות לפעמים בקשר עם עשרים או שלושים אנשים, בכדי לתאם את הדברים. ומה שמפתיע הוא, שבעבר היו כאלו שניסו לנהל את התהליך דרך סמארטפונים, והתברר עם הזמן כי הכי קל והכי תועלתי, זה להתנהל בטלפון פשוט. כי בזמנים שעבדו עם סמארטפונים, היו המון דברים לא ברורים, היה בלגן, דברים לא היו סגורים, יד ימין לא ידעה מיד שמאל. וברוך ה' כיום, כאשר הדברים מתנהלים בקשר טלפוני, הדברים סגורים, ברורים, ושום דבר לא נופל בין הכיסאות. הכול מתנהל דרך הטלפון והמייל בלבד, בלי סמארטפון, טאבלאט או וואטסאפ, וזה הרבה יותר יעיל וממוקד.
כמו כן, במנהלת מתקבלות הזמנות אוטובוסים, ואנו מנהלים מערכי אוטובוסים והיסעים למקומות ולאירועים שונים, כולל אירועים של מאות אלפי משתתפים כמו הפגנות בציבור הכללי, והכל מתנהל דרך הטלפון והמייל בלבד.
נעבור לעמותת "משביע לכל חי" – האם תוכל לספר לנו על קצה המזלג?
מדובר בעמותה שפועלת במגזר הדתי באזור יהודה ושומרון. מחלקים שם אוכל ומצרכים לחמש מאות משפחות בחודש. יש עשרות רכזי התנדבות בכל היישובים, ואנו צריכים לרכז מולם את הדברים. וכמו כן, גם מול ספקים, ומול מחלקות הרווחה בכלל היישובים. בתחילת הדרך ניסו לנהל את הדברים דרך קבוצות וואטסאפ, אבל זה לא הוכיח את עצמו… והיום אנחנו מתנהלים דרך הטלפון, והדברים פועלים כפי שצריך.
עכשיו נעבור לפרויקט מירון ל"ג בעומר תשפ"ג – מה תוכל לספר לנו מאותו מבצע מורכב שבחסדי ה' הצליח מעל למשוער?
עבדתי באותם ימים צמוד לידידי היקר הרב שמואל מאיר הולצמן שליט"א. זה היה קידוש שם שמים עצום!!! הוא פיקד על כל מירון, פרויקט אדיר מימדים, והכל עם שני טלפונים כשרים! הייתי שם בחפ"ק, והיינו צריכים לתאם דברים מול העסקנים מהיישוב הישן, מול המשטרה, ומול עוד גורמים רלוונטיים. כל דקה פעלנו עם אלפי שיתופי פעולה!!!… זה היה מורכב ברמה בלתי נתפסת! וכל פעולות החפ"ק התנהלו בטלפונים כשרים בלבד או במייל , בלי שום הזדקקות לוואטסאפ!!!
רבי שמואל מאיר שליט"א עמד כל הזמן בקשר עם המשטרה ועם מאות ספקים. הרי מדובר בהיקף שכל המוסדות בציבור החרדי ביחד לא מגיעים להיקף כזה, והכל התנהל ממש על טהרת הקודש!!!
אפילו תיקוף הזמנים של הסדרנים הרבים שהיו פזורים בכל רחבי ההר התנהל למהדרין, כאשר אצל הסדרנים ששהו בציון ונקראו "המשמשים בקודש" התנהל הרישום בדף ועט… ולא נעשה כל שימוש בסמארטפונים למטרה זו.
ברוך ה', אכן זכינו לקדש שם שמים – כפשוטו!
מאיפה אתה לוקח את ההחלטה הנחושה לא להזדקק לכלי הוואטסאפ?
היה זה בתקופת הקורונה. אחד מקרובי משפחתי חלה קשות בקורונה, והגעתי לאחד מארגוני החסד שהפעיל מערך חשוב בעניין. אז ראיתי שיש לי מה לעזור, ואכן עזרתי להם לבנות תוכנה מיוחדת של מוקד פעיל. כך ניהלתי שם את המקום למשך שנה.
בתחילת הדרך עבדו שם המתנדבים השונים עם וואטסאפ, שלטענתם היה בזה פיקוח נפש, אבל בהמשך ראיתי שזה רק פוגע בהתנהלות… מתנדבים מקבלים קריאה לבית מסוים, אולם בשל ריבוי הודעות, הודעות חשובות וקריטיות נופלות בין הכיסאות ולא שמים לב אליהן. לאור כך בניתי שם מוקד טלפוני יעיל, עם תוכנות מיוחדות , וברוך ה', עברנו להשתמש רק בדרכים כשרות בלי סמארטפונים, והשירות השתפר פלאים!
מאז פיתחתי בתוכי שנאה לכלי הזה. כי ראיתי במו עיני איך הוואטסאפ פשוט הרס את התפקוד, והוכיח את עצמו ככלי לא יעיל… ובכל זה אני מתייחס לצד הטכני שבעניין, מעבר לסכנה הרוחנית הגדולה שבדבר.
איזה מסר אתה יכול להעביר לבעלי עסקים המתמודדים מול לקוחות וחושבים שאם היה להם וואטסאפ היו יכולים לתת שירות טוב יותר?
בדרך כלל מדברים הרבה על כך שזה נותן זמינות ללקוחות. אני רוצה לומר, כי אכן זמינות נותנת הרגשה טובה ללקוח, אבל בסופו של יום זה דבר שלא זוכרים כל כך… העיקר מה שהלקוח לא שוכח, וזה המוצר שנשאר אצלו לאורך זמן. בסוף, הלקוח יזכור את האכפתיות ואת איכות המוצר, ופחות את הזמינות. וזה ברור כי ההיסחפות למדיה פוגעת בשירות, פוגעת באיכות המוצר ובהתאמה ללקוח, ובהבנת הצרכים שלו. ולכן גם מבחינת הלקוחות זה משתלם יותר כאשר בעל העסק מתנהל בצורה כשרה ואיכותית.
התחזקתם? חשוב לנו לשמוע חייגו למס' 033734777 שלוחה 1 והשאירו את ההודעה. תודה